Sosiaalisen median avulla saat lisää asiakkaita.

Sosiaalinen media ja verkostoitumisalustat, kuten Facebook, Twitter ja LinkedIn, saavat paljon huomiota asiakkaan vetovoiman työkaluina – ja siellä on helppo viettää paljon (hukkaan heitettyä) aikaa. Jotta sosiaalisesta mediasta voidaan houkutella ihanteellisia korkeasti maksavia asiakkaita, on tärkeää muistaa, että sosiaaliseen mediaan sovelletaan samoja sääntöjä kuin perinteiseen markkinointiin: arvon antamiseen, suhteiden rakentamiseen!

Ytimessä asiakasnähtävyys on asiakkaiden vetäminen sisään vakuuttavalla viestillä ja sellaisen korkean sisällön tiedon luominen, joka tuo lisäarvoa yleisöllesi, että se motivoi heitä ryhtymään lisätoimiin kanssasi työskentelyssä. Ja sama pätee sosiaaliseen mediaan.

Joten, kun käytät sosiaalista mediaa, haluat olla selkeä siitä, miten voit hyödyntää tätä uutta markkinointistrategiaa ja silti pysyä “Asiakkaan houkuttelevana”. Seuraavassa on joitakin strategioita tätä varten:

On selkeä tavoite ja kehitettävä strategia.

Facebookin ja Twitterin kaltaisten sivustojen suosion vuoksi on helppo imeytyä “kirkkaan kiiltävän esineen oireyhtymään” ja hypätä välittömästi 100%: iin käyttämällä näitä työkaluja yrityksen markkinoimiseen ja asiakkaiden houkuttelemiseen. Mutta et voi sukeltaa suoraan sisään, koska “kaikki muut tekevät sitä”. Sinulla täytyy olla tavoite. Haluatko rakentaa listasi? Houkutella lisää asiakkaita? Asentautua markkinoille, joilla on enemmän näkymiä ja potentiaalisia yhteisyrityskumppaneita? Mitä toimintakeksiä tai vastausta haluat saavuttaa jokaisella vuorovaikutuksella sosiaalisen median kanssa? Selvitä ensin lopputuloksesi – kehitä sitten suunnitelma.

Keskity pitkäaikaiseen suhteeseen.

Client Attractionissa ei ole lainkaan kyse “churn and burn” -lähestymistavasta suhteiden rakentamiseen – eikä se eroa sosiaalisesta mediasta. Kestää aikansa vaalia suhteita tulevaisuudennäkymiin, ennen kuin niistä tulee asiakkaita. Sosiaalisen median kautta toimivat prospektit haluavat edelleen tuntea sinut ja pitää sinusta ja lopulta luottaa sinuun ennen kuin he päättävät työskennellä kanssasi tai ostaa tuotteesi. Sosiaalisen median voimalla voit syventää tätä yhteyttä ja rakentaa siteen henkilöön, jonka kanssa olet yhteydessä. Voit nopeuttaa tätä suhdetta tai laajentaa kattavuuttasi sosiaalisen median tarjoamilla uskomattomilla “yhteyksillä” – mutta sinun on keskityttävä siihen suhteeseen ja yhteyteen, jonka rakennat ajan myötä, jotta pysyt asiakkaan houkuttelevana.

Kyse ei ole sinusta, vaan heistä.

Koska kirjaimellisesti kuka tahansa voi hyödyntää yhteyksiä sosiaalisen median kautta – sinun on oltava ylimääräinen asiakas houkutteleva ja erotettava joukosta. Jotta voit “leikata sotkun läpi” ja varmistaa, että viestisi ja yhteytesi pysyvät tutkan kärjessä potentiaalisten asiakkaisiesi kanssa, on tärkeää keskittyä antamaan ennen kuin odotat saavasi mitään vastineeksi. Toimita samat “korkean arvon” ja “korkean sisällön” tiedot, joita teet artikkeleissasi, sähköposteissasi ja verkkosivustollasi. Sosiaalinen media ei ole erilainen. Näytä yhteyksillesi, että tuot vielä enemmän lisäarvoa, niin prospektit houkuttelevat sinua.

Ole aito, todellinen ja läpinäkyvä.

Jos et ole huomannut teemaa täällä, se on tämä: Sosiaalisessa mediassa on kyse yhteydestä. Ihmiset haluavat olla yhteydessä sinuun niin monella tavalla kuin oikeassa elämässä. Ole kuka olet Facebookissa ja Twitterissä, kuten olisit kasvokkain. Vaikka se on verkossa, ihmiset voivat silti nähdä sosiaalisen median “väärennöksen” läpi aivan kuten he voisivat, jos he tapaavat jonkun henkilökohtaisesti. Mitä enemmän “ilmestyt” todellisena sinä sosiaalisessa mediassa – sitä enemmän ihmiset haluavat olla yhteydessä sinuun ja olla kiinnostuneita rakentamaan tätä suhdetta entisestään. Ole rehellinen kaikessa, mitä teet sosiaalisessa mediassa. Muista tämä: Älä koskaan julkaise sosiaalisen median kautta mitään, mitä et haluaisi räjäyttää moottoritien mainostaululla tai New York Timesin etusivulla koko maailman nähtäväksi.

TEHTÄVÄSI:

Ensimmäinen askel sosiaalisen median kehittämisessä osana Client Attraction -markkinointistrategiaasi on tunnistaa yleinen tavoitteesi ja työskennellä sitten taaksepäin yksityiskohtaisen suunnitelman kanssa. Mikä on toivomasi lopputulos? Jos haluat esimerkiksi rakentaa luettelosi – haluat kehittää vaiheittaisen strategian, jonka avulla voit sitouttaa verkostosi tarkoituksena houkutella ihmisiä takaisin verkkosivustollesi, josta he voivat saada vastustamattoman ilmaisen tarjouksesi ja liittyä luetteloosi.