Sosiaalisen median markkinoinnin suorituskyvyn mittaaminen

Kaikenkokoiset yritykset käyttävät sosiaalista mediaa. Sosiaalisten kanavien avulla on mahdollista tavoittaa ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita tarjoamistasi tuotteista ja palveluista. Niiden saavuttamisen lisäksi sosiaalisen median jatkuva luonne tarkoittaa, että voit rakentaa tarvittavan luottamuksen tason, jota joku tarvitsee ostaakseen yritykseltäsi.

Sosiaalisen median konsulttina autamme yrityksiä kaikenlaisissa sosiaaliseen mediaan liittyvissä asioissa. Koska tämä antaa minulle mahdollisuuden nähdä, miten eri yritykset lähestyvät sosiaalisia ponnistelujaan, voin huomata trendejä useilla toimialoilla ja organisaatiokokoissa. Yksi asia, jonka näen yleisesti, on se, että yritykset kamppailevat mitatakseen, kuinka hyvin heidän sosiaalisen median ponnistelunsa toimivat.

Vaikka siitä ei ole kovin kauan, kun konkreettisten tietojen saaminen sosiaalisen median alustoilta oli melko vaikeaa, hyvä uutinen on, että näin ei enää ole. Nämä alustat ymmärtävät arvon, jonka data voi antaa yrityksille, ja tarjoavat sen mielellään. Vaikka dataa on saatavilla, se ei kuitenkaan tarkoita, että sosiaalisen median markkinoinnin suorituskyvyn mittaaminen olisi helppoa.

Sen lisäksi, että on tarpeen mitata tuloksia useilla alustoilla, ongelmana on myös yrittää selvittää, mitkä mittarit ovat edes merkityksellisiä. Ilman selkeää tapaa mitata tuloksia useimmilla yrityksillä on vaikeuksia löytää pitoa sosiaalisen median hallinnassaan. Siksi haluamme kattaa kolmen mitatun sosiaalisen mittarin syyn ja miten:

Tykkäykset ja/tai jaokset

Vaikka sosiaalinen media voi tuoda asiakkaita yritykseesi, on tärkeää muistaa, että tämä kanava on yleensä markkinointisuppilon kärjessä. Tämä tarkoittaa, että useimmat ihmiset haluavat olla yhteydessä brändiisi jonkin aikaa ennen kuin todella ostavat. Voit mitata tätä sitoutumista tykkäysten ja/tai jakojen avulla. Kun näitä muuttujia käytetään sisäisinä vertailuarvona, ne ylittävät turhamaisuuden mittarit ja antavat käsityksen siitä, minkä tyyppinen sisältö parhaiten resonoi kohderyhmäsi kanssa.

Napsautuksia

Kun joku tuntee yrityksesi, haluat saada hänet sosiaaliseen mediaan ja verkkosivustollesi. Klikkaus on ihanteellinen mittari mitattavaksi tätä tarkoitusta varten. Voit nähdä yleisiä trendejä siitä, kuinka monta ihmistä napsauttaa sivustoasi päivittäin, sekä mitä erityisiä ponnisteluja on paras ajaa napsautuksia.

Keskimääräinen aika työmaalla

On tärkeää muistaa, että kaikki klikkaus ei ole yhtä suuri. Siksi sinun pitäisi myös mitata, kuinka paljon aikaa ihmiset viettävät sivustollasi napsauttamisen jälkeen. Jos huomaat yhtäkkiä, että joukko sosiaalisen median kävijöitä pysyi sivustollasi paljon normaalia vähemmän, se todennäköisesti tarkoittaa, että syötit jotain sosiaalista, joka ei oikeastaan ollut linjassa sen kokemuksen kanssa, joka kävijöillä oli saapuessaan sivustollesi.